mercredi 18 août 2004

Soiree de charite.

Un pote du labo, appellons-le... Fonzy (il est super cool!), organise chez lui une petite soiree... Je vous laisse lire son invitation, la traduction suivra derriere...

My Fellow Democrats,
As you undoubtedly know, the Republican National Convention approaches. On the last night, George W. Bush will be speaking. (Booooo.) Sure you hate him, but what have you done about it? This year, voting is not enough- you've gotta have fun as well. That's why I'm hosting the 1st quadrennial Republican Counter-Convention Party (RCCP), to which you and a guest are cordially invited.
Be forewarned: the RCCP will also serve as a mini fund-raiser- so bring your wallet. Drinks will be a measly $3 and the gross receipts will be donated to Kerry/Edwards 2004. You could spend twice that for a drink at some bar, but at the RCCP you can drink for a cause other than inebriation.
Please bring something edible and small to share with your friends, or (less preferably) a beverage that I can sell back to you. To counter the crucial post-convention bounce, the party will be on Friday, September 3rd (Labor Day weekend) at 8pm.

RSVP. Further questions? Please refer to the faq attached below.
Witty closing,
XXXX "Fonzy"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - RCCP FAQ - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Q: I can't believe you presume/pretend everyone you know is a Democrat!
A: I bit nervy to be sure, but the idea is that the free beer mentioned in the title will lure Republicans into our counter-propagandizing clutches. (proof of prior GOP affiliation required)

Q: I'm not a US citizen or green card holder, so it is therefore illegal for me to donate to the Kerry campaign.
A: Don't worry, that's why I'm laundering all the donations (no checks please).

Q1: Surely you are aware that educated urban Democrats drink wine, not beer. I surmise wine will be available.
Q2: I am French. I can arrive?
A: Ne vous inquiétez pas! M. Kerry lui-même peux parler français. Par conséquent, la deuxième langue officielle du fete sera français, et tout le vin sera exclusivement français.

Q1: I refuse to support the trans-national brewing industry that abuses migrant hop farmers, promotes rampant pesticide use, grows genetically modified grains, and fells old-growth trees to flavor a social and physical poison that contributes to fetal neural death, domestic violence, rape, traffic fatalities, and over $75 billion of alcohol-related medical costs per year.
Q2: Anything to drink besides alcohol?
A: Don't worry, there will be other ways to donate (and other things to drink).

Q: What should I do if I can't afford $3 for a beer?
A: In addition to Republicans, free beer will also be provided to those displaying a correctly completed absentee ballot from the following states: AZ, NM, OR, MN, IA, MO, AR, WI, MI, OH, FL, NC, TN, KY, NH.

Q: I don't think there are any differences between Democrats and Republicans, so can you please send my portion of the proceeds to Ralph Nader instead?
A: For members of the Green Party, beer will be $5.

Q: So, ok, so it's a fund-raiser, so will there be, like, celebrities?
A: Yes! In fact, this is a great opportunity to meet them before they become famous.

Q: RCCP huh? Pretty darn close to CCCP if y'ask me. Is this some co-vert pinko UN Trilateral-Commission Illuminatus Commie gathering?
A: I'm selling the drinks. If there is a spectre haunting Berkeley, it's that of capitalism.


En gros, la traduction est la suivante:
Cher amis Democrates,
Comme vous le savez certainement, la Convention Nationale des Republicains approche. le dernier soir, G. Bush y parlera (Bhoooooou!). bien sur vous le detestez mais que faire? cette annee, voter ne suffira pas. Vous devez aussi vous amusez. C'est pourquoi j'organise la 1ere fete de la "Contre-Convention Republicaine" a laquelle vous etes tous invites.
Sachez que cette soiree permettra egalement de lever des fonds alors, apportez votre portefeuille. Les boissons seront a 3$ et l'argent collecte sera envoye au fond de soutien "Kerry/Edwards 2004". Vous pouvez payer 2X plus dans certains bars, mais la en plus, vous le faite pour une bonne cause autre que celle de vous bourrez la gueule.
Merci d'apporter quelque chose a partager avec vos amis, ou une boisson que je vous racheterai.
Pour contrer l'effet d'annonce de la Convention Republicaine, la fete aura lieu Vendredi 3 (WE de "la fete du travail") a 20h.
Reponse souhaitee. Des questions? consultez les reponses aux questions courantes ci-dessous.

Questions/reponses choisies (j'ai pas le temps de tout traduire, faut que je bosse, moi!):
Q: je ne suis pas Americains ou je n'ai pas de carte verte, Il m'est donc interdit de faire une donation pour la campagne de Kerry.
R: On s'en fout! c'est pour ca que je me charge de blanchir les donations (pas de cheques merci)

Q1: tu sais surement que les democrates cultives de la ville boivent du vin et pas de la biere! Je suppose donc qu'il y aura du vin?
Q2: Je suis Francais, je peux venir?
R: Je vais pas vous traduire ca quand meme? a noter que Fonzy n'a appris le Francais qu'en 9 mois pendant un stage a l'institut Pasteur! Impressionnant, non? Le prochain qui me dit que les Americains ne sont pas interresses par les langues etrangeres, je lui pete la gueule... Moi, a force de voir que des exceptions, je fini par penser que la minorite d'Americain intelligent est peut-etre pas si minoritaire que ca!

Voila, une bonne soiree en prespective en tout cas!
PS: desole pour les fautes, mais j'ai pas le temps de me relire... C'est comme ca!

Aucun commentaire: